Saturday, October 13, 2012

محاصره قسمت سوم


در مورد محاصره کردن بیشتر بدانیم:

سرگردان بودن و کوچ نشینی در انسان یک احساس آزادی ایجاد می کند

انسان های اولیه در غارها زندگی می کردند و اغلب کوچ نشین بودند و از محلی به محل دیگر در حرکت بودند. اما با گذشت زمان انسان یاد گرفت که در یک مکان ساکن گردد و برای امرار معاش خود کشاورزی کند.
 در ضمیر انسان، سرگردان بودن و پرسه زدن در مکانهای مختلف ( احساس کوچ نشینی) یک احساس ازادی ایجاد میکند در حالی که ساکن شدن و خود را در یک محل ساکن کردن حس خوبی به همراه ندارد.

سکونت برای انسان اختناق آور است اما گربه ها تمایل شدیدی به ساکن بودن دارند

برای یک گربه محدودیت و زندگی در یک خانه شاید مناسب باشد اما برای انسان بخصوص انسانهای کوچ نشین این سکون باعث ایجاد اختناق و ایجاد حس اسارت میگردد.

این پارادوکس در طی قرنها یک بازتاب روانی ایجاد کرد.احساس داشتن آزادی در یک موقعیت و داشتن آیند روشن مانند این است که احساس کنی در یک مکان باز قرار دارید.
ذهن ما نیز در شرایطی پیشرفت می کند که که امکان مانور و حرکت داشته باشد
   
به صورت معکوس در حصر قرار گرفتن برای ما بسیار ایجاد تشویش و آشفتگی می کند و ما را در ایفای نقش خود فلج می نماید.وقتی چیزی و یا کسی ما را تحت محاصره قرار می دهد  ، انتخابات  ما را محدودتر می کند.
 در صورت محاصره شدن از اطراف ما کنترل خود را از دست میدهیم و احساسی عمل کرده و درنهایت اشتباهات بزرگتری انجام میدهیم.
در بررسی تاریخ جنگها ، بزرگترین خطرات اغلب از نگرانی ها و اضطرابهای درونی ایجاد شده است که انسان را از دیدن اتفاقات فراتر و دورتر از مکان محاصر غافل می سازد. محاصره کردن ارتباط را با جهان بیرون قطع می کند و حتی امکان تشخیص واقعیت را نیز از انسان صلب می کند .

هر یک از شما اگر نزدیک شدن قبیله زلو و حمله این گروه وحشی را که از همه طرف به سمت نیروهای انگلیس حرکت میکردند را نظاره میکردید حتما تسلیم می شدید  و  یا با هیجان و وحشت باعث ایجاد هرج و مرج و اغتشاش در گروه خود میگشتید.
نبردهای زندگی روزانه در روی نقشه صورت نمی گیرد بلکه در یک مکان واقعی ایجاد شده که با توانایی مردم برای مانور ، اقدام علیه شما ، محدود کردن نیروی شما و از بین بردن زمان پاسخ بر علیه خود مواجه میشوید.
با محاصر حریف او را تحت فشار قرار دهید تا اشتباه کند

با دادن فضا به دشمن برای حرکت در این مکان خیالی و انتزاعی  و یا فضای روانی ، باعث میشوید انها از این شرایط بهره برداری کنند و نقشه خود را بر علیه شما اجرا نمایند .
مهم نیست که چقدر شما قوی هستید و یا اینکه چقدر استراتژی شما مناسب بوده است ، این احساس را در انها القا کنید که محاصره شده اند.امکان اقدام آنها و مسیر حرکت آنها را کاهش دهید.درست مانند افراد ساکن در یک شهر تحت محاصر ، قدرت تفکر خود را به آرامی از دست می دهند و از اینکه نمی تواند اقدامی بر علیه شما انجام دهید عصبانی می گردد.

راه های زیادی برای محاصره حریف وجود دارد. اما بهترین ان است که تمام قدرت و توانایی و برتری خود را برای جدا کردن آنها از پیرامون خود انجام دهید..

No comments:

Post a Comment