Saturday, August 27, 2011

سانتزو کیست


سانتزو یک  نابغه یک فیلسوف و یک استراتژیست بود. او قادر بود با تکیه بر اصول خود از پس یک لشکر که ده برابر قوی تر از خود بود برآید و آنها را شکست دهد. اصول سانتزو این روزها در تمام دانشگاه های نظامی ، سیاسی ، تجاری دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. هدف ما از بررسی اصول سانتزو تحلیل  نقاط ضعف تاریخی کشور مان ایران و دریافت علل عقب ماندگی این کشور می باشد. نقاط ضعفی که در صنعت ، سیاست ، هنر ، ورزش ما , وجود دارد و  به دلیل عدم آگاهی از اصول سانتزو ، باعث گردید ما به کشور عقب مانده تبدیل شویم. من قویا معتقدم اگر نسل جوان ما این اصول را آشنا باشد می تواند با بررسی و تحلیل دقیق تاریخ آینده خود را با اطمینان بسازد.
ما در این صفحه تاریخ دنیا را با توجه به اصول سانتزو مورد بررسی قرار می دهیم و نقاط ضعف  بازنده ها و علت موفقیت برنده ها را بررسی می کنیم . ما تاریخ جنگ ها ، سیاست ها ، ورزش ها را تحلیل می کنیم و در نهایت با بررسی تاریخ کشور خود علل ناکامی های ایران را در می یابیم.
سانتزو اصول خود را در کتاب هنر جنگ قرار داد. اصول سانتزو سالها فقط در اختیار امپراطوران بود .
اطلاعات سانتزور در قرن هشتم میلادی توسط ژاپن به جهان معرفی شدند
ناپلون بناپارت همیشه کتاب او را در جنگ های خود همراه داشت. موفقیت شرکت کوکاکولا، پبسی ، IBM ،GM و...همه و همه به دلیل درک درست و استفاده از روش های سانتزو بوده است.
فیلپه اسکولاری مربی برزیل که باعث قهرمانی این تمی در 1994 شده بود نیز از روش های سانتزو در میدان فوتبال بهره برد.
علت شکست پادشاهان ایران از یونان ،شکست ایران از اعراب،شکست ایران از مغول،بررسی علل عقب ماندن جامعه ایران در سالهای معاصر،  سقوط مصدق، انقلاب ایران و آینده ایران را کاملا در این اصول می توان تحلیل کرد.

 در کتاب هنر جنگ اصول مهم سه گانه ای وجود دارند که به فلسفه سانتزو انسجام می بخشند:
1-اگر هم دشمن و هم خود را بشناسی در 100 جنگ هم که شرکت کنی شکست نخواهی خورد
2- پیروزی در 100 نبرد مهارت نمی خواهد بلکه شکست دشمن بدون جنگ است که مهارت اصلی فرمانده است
3- از آنچه قوی است دوری و از آنچه ضعیف است حمله کن

ابتدا ما سعی در ریشه یابی مشکل عقب ماندگی ایران که همان جامعه ایران و افراد ایرانی است می کنیم سپس با کمک اصول سانتزو روش های مبارزه وتوسعه در ایران را در یک تحلیل تاریخی بررسی می کنیم.

این هم لینک قسمت اول فیلم مستند در مورد سانتزو
http://www.youtube.com/watch?v=6d2CAQRbRnc


No comments:

Post a Comment