Saturday, August 27, 2011

GO معرفی استراتژی بازی


در تمام جنگ های بزرگ تاریخ ، فاتحان با نیروی مغز پیروز شدن و نه با زور بازو

برای درک بهتر این موضوع باید به تفاوت شطرنج و بازی GO اشاره کرد.در شطرنج بیشتر حرکات بر اساس فرسایش نیروها شکل می گیرد. به این معنی که شما بازی را با تعداد زیادی مهره آغاز می کنید و در نهایت فقط چند مهره برای شما باقی می ماند. هدف شطرنج کشدن شاه است.



اما بر خلاف بازی شطرنج در بازی GO شما در صفحه ای خالی شروع به چیدن مهره می کنی و سعی می کنی با حداقل امکانات و مهره زمین های بیشتری را بدست آوری. پیروزی در این بازی احتیاج به استراتژی دارد به عبارتی استفاده از منابع محدود و رسیدن به نتیجه بهینه است.


هدف بازی گو نابود کردن دشمن نیست بلکه هدف بدست آوردن بیشترین قلمرو با کمترین نیرو است.

به عبارت دیگر روش سانتزو مبتنی بر بازی و استراتژی GO می باشد. اول اینکه شرط موفقیت را نیرو و توان زیاد نمی داند . بلکه معتقد است می توان با حداقل توان نیروی بزرگی را به شکست وادار کرد اگر درست حرکت کنیم.

در تجارت هم این قانون به شدت کاربرد دارد. لازم نیست برای موفق شدن یک کمپانی بزرگ و یا سرمایه دار بزرگ باشید. در طول تاریخ بوده اند شرکت های کوچک که موفق شدند طبق اصول سانتزو با شرکت های بزرگ رقابت کنند و همچنان در بازار باقی بمانند.

 در سیاست هم تجربه زیادی در موفقیت سیاست مداران گمنام اما باهوش وجود دارد که توانستند با توجه به این روش قدرت را از رقبا بربایند.

فکر کنم بهترین نمونه جنگ آمریکا و ویتنام می باشد که در آینده در مورد آن بحث می کنیم.

.لازم  نیست برای موفقیت نیرو و سرمایه زیادی داشته باشید حرکت طبق اصول بازی گو یعنی فتح سرزمین هایی که هیچ کس وارد آن نشده کلید موفقیت خواهد شد.

No comments:

Post a Comment